PERINTÄPALVELUA, JOKA HUOLEHTII ASIAKKAISTASI

Voimme lyhentää keskimääräistä saataviesi maksuaikaa tehokkaalla perintäprosessilla. Samalla varmistamme, että asiakaspalveluhenkilökuntamme ja työnkulkumme huolehtivat asiakkaistasi niin, että hyvät asiakkuudet säilyvät. 

Näin vaalimme asiakassuhteitasi perinnän prosessissa:
› teemme puolestasi automaattisesti räätälöidyn profiilin jokaisesta asiakkaastasi löytääksemme parhaan tavan viestien lähettämiseen ja kommunikointiin
› otamme myös huomioon yrityksesi ohjeistukset
› asiakkaasi voi aina olla yhteydessä meihin keskustellakseen laskutukseen liittyvistä asioista

Perintä liittyy tiiviisti osana tilauksesta kassaan -prosessiasi, jonka kokonaisvaltaisessa hallitsemisessa autamme organisaatiotasi. Hoidamme puolestasi: myyntitilausten käsittelyn, laskujen monikanavaiseen lähetyksen, kassanhallinnan sekä perinnän. Tarvittaessa rahoitamme myös saatavasi. Teemme tämän kaiken niin, että asiakkaasi pysyy tyytyväisenä ja luottaa yritykseesi myös jatkossa.

Katso videolta, miten kotiutat tehokkaasti rahat kassaan samalla asiakkaasta huolehtien.

Maksumuistutus herättää maksamaan

Muistutamme asiakastanne erääntyneestä laskusta kirjeitse perintälain mukaisella maksumuistutuksella. Prosessin alku on joustava tarpeidenne mukaan, mutta saatavien kotiuttamisessa nopeus on kuitenkin usein tärkeää. Maksumuistutuksessa ilmoitetaan saatavan siirtymisestä perintään, mikäli sitä ei suoriteta eräpäivään mennessä.

Vapaaehtoinen perintä ei aina johda asiakasmenetyksiin

Jokaisen osapuolen edun mukaista on, että maksusopimukseen päästäisiin vapaaehtoisin keinoin. Kuluttajasaatavista lähetämme perinnän alkaessa kirjallisen maksuvaatimuksen. Yritykseltä velkaa perittäessä käytämme ensisijaisena perintäkeinona trattauhkaa. Aloitamme perintätoimenpiteet puhelinperinnällä, jonka aikana asiakasta tavoitellaan ja sovitaan mahdollisista maksujärjestelyistä. Puhelinperinnän tarkoituksena on aktivoida asiakasta maksamaan. Tarvittaessa tavoittelemme asiakasta perinnän edetessä useammankin kerran ja käytämme perinnän tukena sekä sähköpostiviestintää että tekstiviestejä.

Kun vapaaehtoinen perintä ei tuota tulosta
 
Mikäli asiakas ei pysty suorittamaan velkaansa vapaaehtoisen perinnän aikana, siirrämme saatavan harkinnan mukaan oikeudelliseen perintään. Selville ja riidattomille saataville haemme käräjäoikeuden yksipuolisen tuomion ja toimitamme täytäntöönpanohakemuksen ulosottoviranomaiselle. Riitaisissa asioissa voimme aloittaa oikeustoimet sopimuksen mukaan. Voimme sopia myös esimerkiksi konkurssivalvonnan hoitamisesta tai muista järjestelyistä tarpeidenne mukaan.

Suorituksia voi tulla vielä vuosienkin päästä

Teemme aina oikeudellisen perinnän toimia perustuen harkintaan ja ammattitaitoon. Jälkiperinnässä valvomme niitä loppuasiakkaita, jotka on todettu varattomaksi tai joiden kohdalla ei muusta syystä kannata lähteä oikeudelliseen perintään. Katkaisemme tarvittaessa saatavan vanhentumisen, jotta asiakkaan taloudellisen tilanteen parantuessa perintä voidaan käynnistää uudelleen.


Velkajärjestelyt
 
Yritys voi päätyä maksuvaikeuksissa yrityssaneeraukseen ja yksityishenkilö velkajärjestelyyn. Kummassakin tapauksessa sovimme kanssasi tilanteeseen parhaiten soveltuvista toimenpiteistä.