Uudenlaista, asiakkaasta huolehtivaa perintää vuosien kokemuksella

Olet sitten pieni yritys tai suuri yhtiö, lupaamme lyhentää keskimääräistä saataviesi maksuaikaa verrattuna nykyiseen toimintatapaasi. Saat meiltä modernit perintäpalvelut, joissa hyödynnämme markkinoiden uusinta teknologiaa.  Uudenlaisessa perintäprosessissamme emme ole ainoastaan tehokkaita nopeuttamaan saataviesi kiertoa - varmistamme myös asiakassuhteidesi jatkuvuuden ja autamme organisaatiotasi rakentamaan entistä paremmat asiakassuhteet. 

Parempia asiakassuhteita perinnän kautta?
Yhtälö voi kuulostaa mahdottomalta, mutta mielestämme perintä kaipaa nykyistä enemmän ymmärrystä siitä, kuka perittävä on ja miten perittävää tulee lähestyä, Perintä on osa asiakkaan elinkaaren hallintaa. Perinnän ei tarvitse perustua pelotteluun tai aggressiivisiin toimiin ollakseen tehokasta. Kiinnitämme perintätoimissamme erityistä huomiota yksittäisten loppuasiakkaiden palveluun, mikä näkyy tavoitettujen loppuasiakkaiden, perittyjen myyntisaatavien ja solmittujen maksusuunnitelmien määrässä. Onnistumisprosenttimme on todistetusti parempi kuin kilpailijan vastaava lukema.

Tehokkaan ja asiakkaasi huomioivan perintäpalvelumme kautta:
› kotiutat rahasi kassaan ajoissa
›saat paremman kontrollin kassavirtaasi
›huolehdit asiakkaistasi menettämättä heitä
›parannat asiakassuhteitasi räätälöidyllä asiakaspalvelulla
›ymmärrät asiakkaitasi paremmin
›saat käyttöösi automatisoidut ja läpinäkyvät perintäprosessit
›vähennät perintäprosessiin kuluvaa hallintotyötä
›saat tarkat kustannuslaskelmat ilman yllätyksiä

Katso videolta miten kotiutat rahat kassaan asiakkaasta huolehtien.

Katso alta tarkemmin, mitä perintäpalvelumme sisältävät:

Maksumuistutus herättää maksamaan

Muistutamme asiakastanne erääntyneestä laskusta kirjeitse perintälain mukaisella maksumuistutuksella. Prosessin alku on joustava tarpeidenne mukaan, mutta saatavien kotiuttamisessa nopeus on kuitenkin usein tärkeää. Maksumuistutuksessa ilmoitetaan saatavan siirtymisestä perintään, mikäli sitä ei suoriteta eräpäivään mennessä.

Vapaaehtoinen perintä ei aina johda asiakasmenetyksiin

Jokaisen osapuolen edun mukaista on, että maksusopimukseen päästäisiin vapaaehtoisin keinoin. Kuluttajasaatavista lähetämme perinnän alkaessa kirjallisen maksuvaatimuksen. Yritykseltä velkaa perittäessä käytämme ensisijaisena perintäkeinona trattauhkaa. Aloitamme perintätoimenpiteet puhelinperinnällä, jonka aikana asiakasta tavoitellaan ja sovitaan mahdollisista maksujärjestelyistä. Puhelinperinnän tarkoituksena on aktivoida asiakasta maksamaan. Tarvittaessa tavoittelemme asiakasta perinnän edetessä useammankin kerran ja käytämme perinnän tukena sekä sähköpostiviestintää että tekstiviestejä.

Kun vapaaehtoinen perintä ei tuota tulosta
 
Mikäli asiakas ei pysty suorittamaan velkaansa vapaaehtoisen perinnän aikana, siirrämme saatavan harkinnan mukaan oikeudelliseen perintään. Selville ja riidattomille saataville haemme käräjäoikeuden yksipuolisen tuomion ja toimitamme täytäntöönpanohakemuksen ulosottoviranomaiselle. Riitaisissa asioissa voimme aloittaa oikeustoimet sopimuksen mukaan. Voimme sopia myös esimerkiksi konkurssivalvonnan hoitamisesta tai muista järjestelyistä tarpeidenne mukaan.

Suorituksia voi tulla vielä vuosienkin päästä

Teemme aina oikeudellisen perinnän toimia perustuen harkintaan ja ammattitaitoon. Jälkiperinnässä valvomme niitä loppuasiakkaita, jotka on todettu varattomaksi tai joiden kohdalla ei muusta syystä kannata lähteä oikeudelliseen perintään. Katkaisemme tarvittaessa saatavan vanhentumisen, jotta asiakkaan taloudellisen tilanteen parantuessa perintä voidaan käynnistää uudelleen.


Velkajärjestelyt
 
Yritys voi päätyä maksuvaikeuksissa yrityssaneeraukseen ja yksityishenkilö velkajärjestelyyn. Kummassakin tapauksessa sovimme kanssasi tilanteeseen parhaiten soveltuvista toimenpiteistä.