OP-ryhmän maksujen peruutuspyyntökäytäntö muuttuu

toukokuuta 26, 2015

Pankkiin lähetettävien maksujen peruutuspyyntöjen käsittely muuttuu. Lokakuun alusta alkaen OP-ryhmän maksuaineistojen perumispyynnöt tehdään itsepalveluna, ja puhelinpalvelussa tehtävien peruutuspyyntöjen käsittely päättyy.

OpusCapitalla maksuerien ja yksittäisten maksujen peruutuspyynnöt onnistuvat muutoksen jälkeen helposti ja nopeasti. OpusCapita on toteuttanut sitä varten konekielisen toiminnon, joka sisältyy toukokuun lopulla julkaistavaan uuteen OpusCapita-versioon.

Muutos koskee useaa sataa OpusCapitan Payments-sovelluksen käyttäjää. OpusCapitan SaaS-versiossa konekieliset peruutuspyynnöt tulevat käyttöön automaattisesti, muille asiakkaille muutos edellyttää ohjelmistopäivitystä. Uusi toiminto sisältyy OpusCapitan selain- ja Windows-versioihin.

− Uuden ohjelmistoversion asennuksia tehdään kesäkuusta alkaen tilausjärjestyksessä. Päivitys kannattaa tilata mahdollisimman pian, niin se voidaan asentaa yrityksen toivomassa aikataulussa ja on varmasti viimeistään syyskuun päättyessä hyödynnettävissä, product manager Jorma Karvala OpusCapitasta sanoo.

Versiopäivityksen yhteydessä on hyvä aika tarkistaa pankkiyhteydessä käytössä oleva kanava. Jos maksuaineistot kulkevat edelleen PATU-kanavassa, yhteys kannattaa muuttaa WebServices-kanavaan.  Tämä on myös OP-ryhmän suositus, pankki tähtää PATU-kanavan käytön lopettamiseen ja tiedottaa tästä asiakkailleen tarkemmin aikataulun varmistuttua.

Lisätietoja:

Product manager  Jorma Karvala, puh. 040 764 4675, jorma.karvala@opuscapita.com

Kysy lisää tai tilaa ohjelmistopäivitys tästä.

Lue lisää OP-ryhmän verkkosivuilta